U toku ove školske godine završavali smo projekat ''Hajde da srušimo zidove'' koji je trajao 18 meseci. U ovom projektu su pored naše škole učestvovale i po jedna škole iz Italije i jedna iz Španije. Cilj nam je bio da da zajedno sa učenicima steknemo nova iskustva i razvijemo veštine naučene u drugim školama, da bismo ih implementirali u rad naše škole, čime bi podigli stepen i delotvornost inkluzivnosti. Namera je bila da ostvarimo promenu i postanemo model škola koja promoviše solidarnost, različitost kao bogatstvo, jednake mogućnosti za sve učenike, favorizujući benefite koji proizilaze iz toga. Želeli smo da podignemo svest i znanje učenika o inkluziji, njenoj raznolikosti, povećamo broj aktivnosti u školi i van nje, koje će uticati na to. Tokom projekta smo odabrali raznovrsne jezičke aktivnosti da bi se razvile nove i poboljšale postojeće jezičke kompetencije, pri tome se misli na komunikaciju, slušanje, razumevanje, čitanje i pisanje na engleskom jeziku. Učesnici su imali mogućnost da po prvi put čuju nosioce matermjeg jezika u zemljama u kojima smo bili gosti, pa i da nauče neke osnovne fraze i izraze na tim jezicima.Razvijanje jezičkih veština može biti vrlo korisno iz više razloga, pre svega za lični razvoj,profesionalne mogućnosti, komunikaciju sa drugima i razumevanje različitih kultura. Učesnici su učestvovali u muzičkim radionicama, pri čemu je poboljšana koordinacija pokreta, fleksibilnost.Ples je način da se izraze emocije,poboljša raspoloženje i samopouzdanje. Obzirom da su muzičke radionice zahtevaju interakciju sa drugima naši učesnici su poboljšali socijalne veštine, timski rad i razumevanje društvenih normi.Učenje novih plesnih koraka podstiče kreativno razmišljanje kao i poboljšanje kognitivnih funkcija.Kulinarske radionice su doprinele pre svega tome da se upoznaju druge nacionalne kuhinje i njihova tipična jela. Naši učesnici su pravili specijalitete svoje domaće kuhinje ali i jela nacionalne kuhinje domaćina. I ove radionice su doprinele razvoju manuelnih veština, razvoju komunikacije, učešće u timskom rad. Upoznavanje nacionalnih kuhinja drugih naroda je podstaklo komunikaciju, razumevanje, razvijanje prijateljstava, bolje razumevanje kulture i identiteta jednog naroda.Izrada različitih predmeta na temu praznika je podstakla razvoj manuelnih veština. Igre orjentiringa koje smo takođe uključili u aktivnosti mogu poboljšati mnoge veštine kao što su sposobnost snalaženja, timski rad i fizičku kondiciju. Takođe mogu podstaći razvoj mentalne izdržljivosti i samopouzdanja. Zatim smo sa kolegama napravili plan implementacije naučenog u proces nastave, kako bi učenicima koji pohađaju nastavu po individualnom programu ili pripadaju bilo kojoj osetljivoj grupi preneli stečena znanja i veštine. U skladu sa dogovorom najpre smo realizovali igru orjentiringa u našem gradu sa našim učenicima koji su učestvovali u projektu i sa učenicima koji nisu, ne bi li ih upoznali sa novom igrom, koju oni mogu preneti dalje u okviru svog odeljenja i primenjivati je. Dogovorili smo se sa da nastavnici razredne nastave kao i nastavnici tehničkog uvrste u svoj rad aktivnosti izrade različitih predmeta u cilju poboljšanja manuelnih veština. Kada su u pitanju jezičke radionice prezentovali smo jezičke aktivnosti koje nastavnici stranih jezika mogu da uvrste u deo svog nastavnog plana. Nastavnici razredne nastave kao i nastavnici muzičke kulture će primenjivati na svojim časovima muzičke aktivnosti koje su osmišljene tokom projekta. Obzirom da je naša škola ukjučena u projekat „Jednosmenski rad“ deca su sa nastavnicom georafije uključena u aktivnost“Šetnjom do zdravlja“. Tokom projekta koleginica, nastavnica engleskog jezika je održaala dve radionice pod nazivom „U tudjim cipelama“ kao i radionicu „Istupi“. Tema ovih radionica je tolerancija i razumevanje različitosti. Došli smo do zaključka da je neophodno da hodamo u tudjim cipelama kako bismo shvatili i cenili različitosti i bolje shvatali svet oko sebe.Potrebno ja da sagledamo svet iz perspektive druge osobe, jer svaka osoba nosi svoju priču i svoje iskustvo.Dogovorili smo da se ove radionice ili slične, sa istom temom promovišu na časovima odeljenske zajednice. Učenici koji su učestvovali u mobilnostima će u okviru Đačkog parlamenta promovisati evropske vrednosti, koje obuhvataju širok spektar ideja, stavova i principa, kao što su demokratija, ljudska prava, sloboda, solidarnost, poštovanje različitosti, a koje su utkane u društveni i svakodnevni život njenih građana. Sa kolegama smo došli do zaključka da ćemo nakon završenih mobilnosti i implementiranja stečenih znanja i veština podići svest i znanje učenika o inkluziji, njenoj raznolikosti, povećati broj aktivnosti koje će u proces redovne nastave uključiti temu inkluzije, čime ćemo postati obrazovni centar koji stvara odgovorne ljude, svesne okruženja i spremne da na njega reaguju na pozitivan način i time olakšaju uključivanje najosetljivije i najugroženije grupe učenika u svakodnevni život u školi i van nje.
- О школи
-
Пројекти школе
- Обогаћен једносменски рад
- Сарадњом до знања
- За чистије и зеленије школе у Војводини
- Енергија је свуда око нас
- eTwinning
-
Erasmus + пројекат – Барселона
- Erasmus + пројекат "Будућност је почела" - Порто
- Erasmus + “Let s pull down the walls”
-
Еразмус + пројекат - Шпанија
-
eTwinning пројекат "Аctive learning"
- Педагошко-психолошка служба
-
Ученици
-
Упис у средње школе
- Обавештења за ученике
-
Ученички парламент
- Такмичења ученика
-
Наши Вуковци
-
Ђак генерације
-
Спортиста генерације
-
Распоред звоњења
-
Безбедност на интернету
-
ПРАВИЛНИК о изменама Правилника о програму завршног испита у основном образовању и васпитању
-
Водич за спречавање сегрегације у установама образовања и васпитања и предузимање мера за десегрегацију
- Календар активности за завршни испит
- Распореди писмених и контролних вежби
-
Правилник о награђивању ученика
-
Распоред реализације часова ЧОС-а, допунске, додатне наставе, ваннаставних активности и пријема родитеља
- Распоред слободних наставних активности
-
Анкета за ученике - самовредновање школе
-
Упис у средње школе
- Наставници
- Родитељи